هیئت ام الائمه (س)  کوهبنان 118
هیئت ام الائمه (س)  کوهبنان 118

هیئت ام الائمه (س) کوهبنان 118

hoak.blogsky.com

سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع) و دردانه ی رسول الله حضرت فاطمه (س) بر تمامی شیعیان مبارک باد

شیخ صدوق قدس سره در عیون اخبار الرضا مى‏گوید:

 

امام رضا علیه السّلام از پدرانشان علیهم السّلام نقل مى‏کنند که حضرت على علیه السّلام فرمود: پیامبر گرامى اسلام صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم به من فرمودند: یا على! مردانى از قریش مرا در مورد فاطمه علیهاالسّلام نکوهش مى‏کنند و مى‏گویند: ما از شما براى فاطمه علیهاالسّلام خواستگارى کردیم ولى شما موافقیت نکردید و او را به عقد على علیه السّلام درآوردید.

 

من به آنها گفتم: به خدا سوگند من از ازدواج شما با فاطمه علیهاالسّلام جلوگیرى نکردم و او را به عقد على علیه السّلام در نیاوردم بلکه خداوند از ازدواج شما با فاطمه علیهاالسّلام جلوگیرى کرد و او را به ازدواج على علیه السّلام درآورد.

 

 پس جبرئیل علیه السّلام بر من نازل شد و گفت: اى محمّد! همانا خداوند جل جلاله مى‏فرماید: اگر من على علیه السلام را خلق نکرده بودم براى دختر تو فاطمه علیها السّلام هیچ همتا و مانندى در روى زمین نبود. از آدم ابوالبشر تا همه کسانى که پس از او آفریده شده‏اند.

 

 عوالم: 373/11 حدیث 20، بحار: 92/43 حدیث 3


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.